Dag Sinterklaasje dahaag dahaag

5 december 2011 § 7 reacties

Zo. Dat zit er ook weer op, de kop van de feestdagen is er af! En ik moet bekennen…het viel mee! Zaterdagavond was ronduit shit, omdat ik door omstandigheden dus niet ergens bij was waar ik wel goed van baalde. De manier waarop en alles, man, man…vrouwen…Echt, loeders onderling. Anyway, ik heb me op zich wel vermaakt. Wat gedachten-op-0-films en natuurlijk Alles is Liefde gezien. Droog gehouden tot het eind, de aftiteling. Dat iedereen elkaar in de armen valt en Carice haar prins krijgt en alles en iedereen happy is en daar zit ik dan achter mijn computer en oow ow ow…Ja. Janken!

Vanavond ben ik extra lief voor mezelf geweest, terwijl mijn timelines op Facebook en Twitter volstroomden met kijk-ons-eens-gezellige updates. Gisteren was dat al, trouwens. Volgens mij heeft het gros van Nederland gisteren Sinterklaas gevierd en een restje gezinnen vanavond. Terwijl er cadeaus werden uitgepakt en mensen gezellig bij elkaar waren stond ik in de keuken in potten en pannen te roeren. Lekker heerlijk Nigella eat your heart out gekookt. Ik begin dat steeds leuker te vinden. Vroeger kookte ik zelden. At vrijwel altijd uit pakjes of potjes of erger nog, kant en klaar magnetron en oven voer of gewoon iets afhaalbaars. De laatste paar jaar, ook toen ik nog met Raymond was, heb ik me steeds meer verdiept in koken. Niet te moeilijk, maar gezond, vers en zo min mogelijk pakjes en E-nummers en andere enge dingen. Kom tegenwoordig graag in natuurvoedingswinkels, krijg er steeds meer feeling voor en het gaat me echt steeds beter af en dat geeft ook weer een fijn gevoel. Compleet. Warm, huiselijk. Mutserig, helemaal als je in je eentje staat te koken voor jezelf, maar fijn.

Terwijl ik roerde, hakte, stoofde en afgoot, bedacht ik me dat ik er nu al zo anders bij zit dan met de Sinterklaas periode vorig jaar, in positieve zin. Nog niet helemaal super gelukkig, maar zoveel meer mezelf geworden na de crash boom bang van die ene dag. Niet meer zo wanhopig achter mannen aanrennen. Tuurlijk mis ik af en toe, nou ja, iemand. En niet eens dáárom hoor nee. Maar gewoon, iemand die me ziet, een arm, een knipoog, inside jokes. Dat ik besta. Warmte. Die ik nooit heb gekregen van geen enkele vent van de afgelopen alweer bijna twee jaar geleden. Allemaal wegwerp mannen losers waren het.

Dus.

Nou ja.

Wat ik wil zeggen is:

Ik kan niet wachten tot volgend jaar Sinterklaas. Dan ben ik weer een jaar verder. Misschien dat ik tegen die tijd wel schrijf hier dat ik ben gestart met schilderen ofzo. Haha!

Vanaf minuut 07:46…Een kloddertje hier…een kloddertje daaaaar!

§ 7 Reacties op Dag Sinterklaasje dahaag dahaag

  • madddox schreef:

    ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar probeer de dag te leven nu, je kan niet voorspellen wat de toekomst voor je in petto heeft, en je kan het evenmin forceren…een torenhoog cliché: “carpe diem”, toch zit er ergens wel een kern van waarheid in. ik besef maar al te best dat je ongeduldig bent, begrijp het ook ten volle, op de een of andere manier lijkt er ergens iets tekort in je leven, maar dat komt wel in orde, daar kun je van op aan (en geloof me of niet, hoe goed een relatie ook is, soms heb je dan wel eens een steekje van “ik wou da’k single was” 🙂 dat is gewoon het leven en heel menselijk denk ik)
    never the less, en het is nog veeeeeeel te vroeg, maar voor 2012 wen ik je een prins toe, maar dan ene die je waard is!
    groetjes
    johan

  • Staona schreef:

    Heel belangrijk, dat lief zijn voor jezelf!
    Warm, huiselijk, mutserig kan best als je alleen bent. Ook al kost dat soms net even meer moeite.

    Goed bezig!

  • dinaboelhouwer schreef:

    Hihi een kloddertje roze hiieeer. Een kloddertje roze daaaaar!

  • Judith schreef:

    Hier ook blij dat die muts met baard weer weg is. Al heb ik hem gelukkig niet vaak gezien. Lekker toch, beetje mutserig doen en lief zijn voor jezelf! En leuke serie’s van vroeger kijken. 🙂 Ja, die aftiteling.. zucht. Mooi, he 🙂

  • Flow schreef:

    If it makes you feel better. k heb ook geen sinterklaas gevierd ;). Denk dat je niet moet onderschatten dat een groot aantal dat ook gewoon skipt.

  • martinemussies schreef:

    Pfff…. herkenbaar. Mijn verloofde bleek nog 4 anderen te hebben. Gezellig. Het is nu 3 maanden over tussen ons en de feestdagen zijn echt moeilijk. December is the cruellest month. Maar koken en lief zijn voor jezelf zal helpen, echt! Veel sterkte en knuffel xMM

  • Mich schreef:

    Goed dat je zelf inziet dat je er nu heel anders voorstaat dan vorig jaar. Dat is goed om te herkenen in jezelf. Ook goed dat je zo goed voor jezelf zorgt, misschien cliche, maar als jij niet goed voor jezelf zorgt zal een ander dan zeker niet doen. Fijne dagen! x

Plaats een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Dag Sinterklaasje dahaag dahaag voor Sanne in the City.

Meta