One down one to ho ho ho

25 december 2010 § 2 reacties

Hels. Dat is het woord waarmee ik kerst 2010 het beste kan omschrijven. Als er een pilletje had bestaan die je gewoon bij de Etos kon kopen, waarmee je zonder enig risico twee dagen lang slapend door kan brengen, had ik hem absoluut gekocht en ingenomen. Het begon eerder deze week met een email van Raymond. Over dat nog altijd niet afgesloten zakelijke dingetje wat derden regelen en nog altijd loopt. Raymond hield het kort en sloeg de vraag hoe het nou eigenlijk met mij gaat, over. Deed zeer. Daarnaast het knagende gevoel van de naderende feestdagen. Oud en Nieuw is geregeld, dan heb ik een feest. Kerst was echter nog steeds niet ingevuld. Vriendinnen zouden het allemaal doorbrengen met familie en mijn eigen familie vieren het ook allemaal zelf, ieder voor zich.

It’ll be cold, so cold, without you to hold, this Christmas.

Ik zit hier heel alleen kerstfeest te vieren.

Last year, I gave you my heart, but the very next day, you gave it away.

Zulke toestanden.

Donderdagavond ben ik uitgeweest maar het viel nogal tegen. Misschien ook door mijn eigen onbewuste Grinch stemming. De kerstliedjes die werden gedraaid, de kerstmutsen die werden uitgedeeld. Wel was er een lichtpuntje, de vriendin met wie ik veel optrek de laatste tijd, stelde voor om op Tweede Kerstdag te gaan stappen. Ja, oh ja, graag! Bleef echter Kerstavond en Eerste Kerstdag leeg. Vrijdagochtend was ik al vroeg wakker en daardoor haalde ik voor de grote kerstdrukte de boodschappen in huis. Mijn paar spulletjes op de kassaband staken af bij de overvolle karren die iedereen leek in te slaan. Iedereen had plannen, behalve ik. Iedereen ging kerstmis 2010 doorbrengen met degenen die van ze houden. En ik? Alleen. Die ochtend gaat absoluut de geschiedenis in als een van de eenzaamste momenten van mijn leven. Kerstavond ervaarde ik als vreselijk. Alleen. Kon niet stilzitten, liep onrustig door het huis, nergens zin in. Rond half twaalf kreeg ik een sms. Vriendin. Dat ze toch wel zin had om wat te gaan drinken, of ik mee wilde. Ja natuurlijk! Ze was in de buurt en terwijl zij beneden op de bank wachtte, heb ik me in record tempo gedouched en opgetut en togen we de stad in. Helaas werd het niet laat aangezien alles vroeg sloot. Maar ik was er uit. Heerlijk. Zo blij!

Vandaag was hel. Normaal vind ik het heerlijk, alleen thuis zijn en wat rommelen. Niets doen, beetje dit, beetje dat. Nu lag de aandacht zo erg op het Alleen zijn. Het Single zijn. Niemand hebben. Geen kerstdiner. Niets. Ik vroeg me de hele avond af hoe ze het zouden hebben. Raymond. Zijn ouders. Zijn zus, zijn broer. Nichtjes. Aanhang. Zijn vriendin. Mijn stoel, waar zij met haar kont op zit nu. Mijn stoel. Mijn plek op de bank. Het is beter zo, het ging niet meer, ik weet het allemaal. Maar vandaag voel ik me kut, eenzaam en zielig. Alleen. Zo alleen.

Op Twitter en Hyves komen continu updates voorbij van bekenden. Hoe gezellig het wel niet is met elkaar. Hoe lekker het eten smaakt. Hoe heerlijk het is, deze witte kerst. Ook van een vriendin van mij, die dondersgoed weet hoe ik er nu bij zit. Die mij inmiddels zo goed zou moeten kennen, dat ze weet dat ik echt door een hel ga. Al vroeg ze het maar. Al bood ze het maar aan. Godzijdank ga ik morgenavond dus weg met mijn inmiddels vaste stapvriendin. Ik heb mezelf voorgenomen om me compleet vol te laten lopen met alcohol en een kater te krijgen waar ik een week van moet bijkomen.

Ik ga het allemaal zo anders doen in 2011. Dit wil ik nooit meer meemaken. Nooit meer. Nooit meer. Ik 2011 wil ik mezelf wederom upgraden van 2.0 naar 3.0, ik weet dat het kan. Het moet. Want dit nooit meer.

§ 2 Reacties op One down one to ho ho ho

  • Ziggi schreef:

    Gelukkig is het nu voorbij en nu op naar 2011.Nieuwe mensen, nieuwe wensen en al het gezeik achter je laten.
    Nog 5 dagen dan is dit k*t jaar voor jou voorbij.
    Dikke knuf. xx

  • Marije schreef:

    Gelukkig is kerst nu weer voorbij en is het morgen Oud & Nieuw. Laat dat letterlijk zo voor je zijn: OUD & NIEUW! Op naar 2011, jouw jaar, ik weet het zeker. Laat dat oude klotejaar maar heel snel achter je.

    Ook van mij een dikke knuf!!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu One down one to ho ho ho voor Sanne in the City.

Meta

